Join The Community

Premium WordPress Themes

Selasa, 15 Agustus 2017

Sejarah Dan Penjelasan Adobe Dreamweaver

Sejarah Adobe Dreamweaver


Sejarah Dan Penjelasan Adobe Dreamweaver



Adobe Dreamweaver, dulunya dikenali jadi Macromedia Dreamweaver adalah atur langkah penyunting HTML yang dikembangkan oleh Macromedia (saat ini di ambil alih oleh Adobe). Ia adalah system penyuntingan yang memadukan daya pengeluaran WYSIWYG (What You See Is What You Get) dengan kuasa pengawalan kod HTML. Penggabungan ini yaitu unik pada keakhiran 1990-an serta mengakibatkan pemakaiannya dengan meluas. Ia saat ini ada dalam versus Macintosh dan Windows, serta memegang kurang lebih 80 peratus dari pada market atur langkah penyunting HTML yang profesional. Versus yang terbaru yaitu " Dreamweaver 8 ". Dreamweaver sudah terima sebagian anugerah, termasuknya " Persembahan Paling baik di Dunia Internet " (" Best Show at the Internet World "), pemeringkatan lima-tikus yang berprestij dari pada DuniaMac (MacWorld), dan " Atur Langkah Situs Tahunan Yang Paling baik " dari pada " Majalah PC " (PC Magazine)...

Tanda-tanda Dreamweaver yang paling baik termasuk juga kod HTML yang kemas dan sokongan pada pilihan-pilihan HTML yang paling baru (seperti HTML Dinamik serta gaya sunting melata (cascading model sheet (CSS)). Dreamweaver juga memiliki atur langkah penyunting teks yang bersepadu dan penyahpepijat JavaSkrip. Ia menyepadukan BBEdit (atur langkah HTML yang terpopular untuk Macintosh) serta Homesite (untuk Windows) dengan sekitaran reka bentuk WYSIWYG yang gampang diguna. Mengulang alik pada Dreamweaver serta atur langkah penyunting teks suka sahaja, serta sebagian pemakai bisa nikmati manfaat dari pada kedua-dua kondisi seumpamanya mereka masih tetap sukai bekerja dengan kod HTML pada sebahagian masa.

Sekitaran reka bentuk grafik Dreamweaver mempergunakan palet serta tetingkap untuk membolehkan sebagian pemakai yang baru mula belajar untuk mencipta tapak Situs atasan yang merangkumi tanda-tanda seperti animasi, borang interaktif serta penyelesaian e-perdagangan, meskipun mereka tidak mengerti HTML. Dreamweaver membetulkan pemakai pilih umumnya pelayar untuk lihat paparan tapak situs. Ia juga mengandungi alatan pengurusan tapak untuk pemakai baru, seperti keupayaan mencari serta ganti garis-garis teks maupun kod dengan apa jua parameter yang ditetapkan. Panel perjalanan (behaviors panel) juga membetulkan penciptaan JavaSkrip yang azas tanpa ada pengetahuan pengekodan. Dengan penciptaan versus MX, Macromedia memadukan alatan-alatan penciptaan kandungan dinamik kedalam Dreamweaver. Sesuai dengan semangat alatan-alatan WYSIWYG HTML, ia membetulkan penguna untuk mengkaitkan pada pangkalan data (seperti MySQL) untuk menapid and menuturkan kandungan dengan memakai tehnologi skrip seperti PHP, ASP serta ASP. net, tanpa ada pengalaman pengaturcaraan yang terdahulu.

Peranan paling utama Adobe Dreamweaver yaitu untuk buat design situs, pemrogram, serta pengembang aplikasi dari semuanya tingkatan.


0 komentar:

Jual Jersey Grade Ori